Polski rynek logistyczny - najnowsze trendy

Polski rynek logistyczny – najnowsze trendy

on 6 grudnia 2018

Polski rynek logistyczny podlega dynamicznym zmianom. Warto być z nimi na bieżąco. Jakie są najnowsze trendy? W które rozwiązania opłaca się inwestować? Podpowiadamy!

Polski rynek logistyczny – najnowsze trendy

#1 Nowoczesne rozwiązania IT i automatyzacja procesów

Rola nowoczesnych rozwiązań IT  w branżach handlowych i logistycznych jest niepodważalna. Oprogramowanie, które wspomaga zarządzanie firmą i magazynem oraz usprawnia procesy zakupowe i posprzedażowe towarzyszy nam już niemal na każdym kroku. Dzięki najnowszym technologiom i zatrudnianiu maszyn i robotów wiele procesów jest w pełni zautomatyzowanych, oszczędza się także powierzchnię magazynową. Nowoczesne rozwiązania IT przyspieszają rozwój firmy, optymalizują koszty prowadzenia biznesu oraz wpływają na większe zadowolenie klientów i zwiększenie zysków.

#2 Outsourcing logistyki

Polski rynek logistyczny coraz częściej korzysta z tego rozwiązania, zwłaszcza w przypadku sklepów, które błyskawicznie się rozwijają i zaczyna im brakować powierzchni magazynowej. Usługi logistyczne, które mogą być zlecone zewnętrznej firmie to między innymi:

  • Usługi spedycji
  • Transport
  • Magazynowanie
  • Usługi pokrewne wspomagające łańcuch dostaw

Outsourcing logistyki obejmuje także takie działania jak kontrola zapasów w magazynie, inwentaryzacja, kompletowanie zamówień, etykietowanie, konfekcjonowanie, obsługa zwrotów i utylizacja odpadów. Outsourcing daje możliwość elastycznego funkcjonowania oraz ułatwia dostęp do nowoczesnych i specjalistycznych technologii występujących na rynku. Decydując się na to rozwiązanie, firmy optymalizują koszty oraz odciążają swoich pracowników, dzięki czemu mogą się skupić tylko i wyłącznie na profesjonalnej sprzedaży.

#3 To klient dyktuje warunki

Polski rynek logistyczny to rynek, w którym trendy wyznaczają konsumenci. To potrzeby klientów napędzają rozwój przedsiębiorstw i rywalizację między firmami. Aby sprostać wymaganiom klientów i wyróżnić się na tle konkurencji, należy spersonalizować ofertę oraz zapewnić jak najszybszą, jak najbardziej elastyczną i, jak najtańszą, dostawę. Dobrym rozwiązaniem jest regularna współpraca z firmami kurierskimi oraz umożliwienie klientowi wyboru pomiędzy różnymi rodzajami przesyłek. Aby utrzymać się na rynku, wiele firm będzie musiało poszerzyć swoje oferty i otworzyć się zarówno na segmenty B2C, jak i B2B i przeanalizować na nowo potrzeby konsumenckie.

Alicja HudzikPolski rynek logistyczny – najnowsze trendy

Related Posts

Take a look at these posts