Outsourcing logistyki - przyspiesz rozwój swojego biznesu!

Outsourcing logistyki – przyspiesz rozwój swojego biznesu!

on 22 października 2018

Prowadzenie e-sklepu nie należy do łatwych biznesów. Właściciel sklepu internetowego już na samym początku działalności staje przed wieloma trudnymi wyborami i dylematami. Jak przyspieszyć rozwój swojego e-sklepu? Na czym polega outsourcing usług logistycznych? Zapraszamy do lektury!

Najpopularniejsza strategia, jeśli chodzi o logistykę sklepów internetowych, to posiadanie własnego magazynu lub zaplecza sklepowego i zamawianie do niego towarów. W pewnym momencie jednak obsługa zamówień internetowych zaczyna przeważać nad tradycyjną sprzedażą i zbyt mocno obciąża pracowników sklepu. Konieczne staje się wynajęcie dodatkowej powierzchni magazynowej oraz zatrudnienie dodatkowych rąk do pracy. Co zrobić, by zwiększyć sprzedaż, zminimalizować wydatki, a realizacja zamówienia przebiegała jeszcze sprawniej? 

Wśród modeli logistycznych wdrażanych w sklepach internetowych coraz bardziej modne staje się pomijanie magazynu w łańcuchu dostaw. W ramach współpracy ze sklepem dostawca coraz częściej wysyła towar bezpośrednio klienta, przyspieszając znacznie proces realizacji zamówienia. Popularność e-sklepów wciąż rośnie, co doprowadziło do niemałych ewolucji w zakresie działań logistycznych w e-commerce. Jednym z nowszych popularnych rozwiązań w branży jest outsourcing usług logistycznych. Na czym to polega? 

Outsourcing usług logistycznych w e-commerce

Termin „outsourcing” powstał z połączenia 3 angielskich słów: outside (zewnętrzny), resource (zasoby) oraz using (korzystanie). To współpraca, której celem jest usprawnienie sprzedaży i przyspieszenie realizacji zamówień. W ramach kompleksowej usługi logistycznej produkty są dostarczane do magazynu, wielokrotnie przepakowywane, przygotowane do wysyłki i transportowane do klienta. Z outsourcingu usług logistycznych korzystają najczęściej firmy zajmujące się sprzedażą internetową – kosmetyczne, odzieżowe, spożywcze i farmaceutyczne. Dzięki temu, że sklep zleca część zadań biznesowych zewnętrznemu podmiotowi, sprzedawca może się skupić na tym, co najważniejsze, czyli sprzedaży i marketingu. Zlecając usługi logistyczne zewnętrznej firmie, nie ponosisz wydatków związanych z wynajęciem i prowadzeniem powierzchni magazynowej. Dzięki outsourcingowi logistyki producent lub dystrybutor może ograniczyć koszty prowadzenia biznesu i zaoszczędzić wiele czasu!

Katarzyna LenartowiczOutsourcing logistyki – przyspiesz rozwój swojego biznesu!

Related Posts

Take a look at these posts