Magazyny do wynajęcia – dlaczego cieszą się tak dużą popularnością?

Usługi logistyczne dla firm, w tym także dla sprzedawców mogą pomóc przedsiębiorcy rozwinąć biznes. Dzięki zleceniu zadań związanych z logistyką możesz skupić się na sprzedaży i marketingu. To naprawdę się opłaca!

Magazyn do wynajęcia - jakie wyposażenie jest niezbędne, by móc składować towar?

Magazynowanie towarów stanowi jedną z najbardziej problematycznych kwestii związanych z prowadzeniem sklepu stacjonarnego lub sklepu internetowego. Wynajęcie magazynu wiąże się z większym zapotrzebowaniem na zasoby ludzkie. Aby uruchomić magazyn, przedsiębiorca musi także odpowiednio przeszkolić pracowników. Koszty prowadzenia magazynu dzielimy na koszty stałe i koszty zmienne, z czego te pierwsze ponosi się niezależnie od obrotów. Z tego też powodu wiele firm decyduje się na magazyny do wynajęcia.

Koszty prowadzenia magazynu zależą od wielu czynników, w tym przede wszystkim jego powierzchni oraz standardu. Jakie wyposażenie jest niezbędne, by móc składować towar? Przede wszystkim konieczna jest odpowiednio duża hala magazynowa. To nie wszystko. Hala ta musi zostać odpowiednio wyposażone.

Powinny się w niej znaleźć:

  • drukarka do etykiet,

  • palety i europalety,

  • pojemniki magazynowe,

  • specjalistyczne maszyny i roboty,

  • stojaki do składowania,

  • regały magazynowe,

  • wózki widłowe i paletowe.

Poza wyposażeniem służącym do składowania i transportowania towaru w obrębie magazynu konieczne jest także odpowiednie wsparcie IT. Profesjonalny i zaawansowany system IT będzie wspierał pracę na magazynie od momentu przyjęcia towaru do jego wydania. Dzięki takim nowoczesnym rozwiązaniom inwentaryzacja będzie prowadzona na bieżąco, a ewentualne straty – zminimalizowane i w razie potrzeby szybko uzupełniane.

W co jeszcze należy wyposażyć magazyn, by spełniał on normy i nadawał się do pełnienia swojej funkcji? Niezbędne będą:

  • specjalnie wyznaczone strefy do copackingu i innych czynności magazynowych,

  • pomieszczenia socjalne dla pracowników, spełniające wymogi BHP,

  • pomieszczenia specjalistyczne (np. chłodnie na artykuły spożywcze).

Zakup wszystkich wymienionych powyżej urządzeń, a także zaaranżowanie przestrzeni magazynu tak, by można było w niej bezpiecznie składować towary, to drogi wydatek. Nie wszystkie firmy posiadają także zasoby w formie ludzkiej, które zarządzałyby tak wielkim przedsięwzięciem w sposób profesjonalny i tak, by nie ucierpiały na tym dostawy do klienta. Z tego też powodu wiele firm decyduje się na magazyny do wynajęcia. Naszym zdaniem jest to całkiem słuszne! Zanim jednak przedstawimy wszystkie korzyści związane z tym rozwiązaniem, warto powiedzieć trochę o rodzajach magazynów, z jakich korzystają sklepy stacjonarne i sklepy e-commerce.

Magazyn do wynajęcia - jakie wyróżniamy rodzaje magazynów?

Magazyny do wynajęcia dzielą się na kilka różnych typów. Ze względu na konstrukcję możliwe jest wynajęcie magazynów otwartych, półotwartych i zamkniętych. Te pierwsze są najtańsze w eksploatacji, ponieważ są one organizowane na otwartej przestrzeni. Te drugie są zaopatrzone w ściany, ale nie można ich zaliczyć do hal magazynowych. Trzecia z wymienionych opcji jest najdroższa w eksploatacji, ale umożliwia najlepszą ochronę dla magazynowanych zasobów. Magazyny do wynajęcia w formie budynków chronią bowiem doskonale przed wpływem zewnętrznych czynników atmosferycznych.

Inny podział, z którym mogą się spotkać firmy wynajmujące magazyny to podział ze względu na pełnione funkcje. W magazynach można bowiem składować różnego rodzaju towary, np. towary, które są przeznaczone do dalszej obróbki lub towary, które są już gotowe, by trafić do finalnego odbiorcy. Większość dużych firm logistycznych posiada tzw. magazyny rozdzielcze. Służą one do składowania towaru pochodzącego od różnych producentów. Opcja ta jest najbardziej opłacalna, ponieważ na jednej przestrzeni mogą gromadzić swoje zasoby różne firmy, dzięki czemu przestrzeń jest maksymalnie wykorzystywana, a wydatki związane z prowadzeniem hali magazynowej – zminimalizowane. Jest to także rozwiązanie, które jest bardzo ekologiczne.

Czym jest tzw. magazyn typu A?

Jedną z głównych zalet wynajmowania przestrzeni magazynowej jest dostęp do najnowszych technologii i know-how. Jednym z przykładów takich najnowszych technologii są wysokiej klasy magazyny typu A. To magazyny, które są usytuowane w pobliżu drogi ekspresowej lub autostrady oraz posiadają szereg udogodnień i wyspecjalizowanych rozwiązań, podnoszących znacznie ich standard.

Na terenie magazynu klasy A znajduje się zawsze parking dla samochodów ciężarowych i osobowych. Jego wysokość musi wynosić minimum 10 metrów, a głębokość minimum 75 metrów. Magazyny te zostały wyposażone w nowoczesny system oświetleniowy, a także inne energooszczędne rozwiązania. Dzięki temu ich eksploatacja jest niedroga i przyjazna dla naturalnego środowiska.

Magazyn do wynajęcia - jakie procesy wchodzą w skład magazynowania?

Niezależnie od tego, czy wybrałeś magazyny do wynajęcia, czy posiadasz własny magazyn, procesy związane z obsługą magazynu będą wyglądały podobnie. Aby cały łańcuch dostaw był sprawny i klient otrzymał na samym końcu zadowalający go produkt, po drodze należy zrealizować takie etapy jak:

  • przyjęcie towaru – to pierwsza faza procesu magazynowego. To właśnie wtedy towar zostaje odebrany i przetransportowany do magazynu. Przyjęcie towaru może być wewnętrzne lub zewnętrzne, zależnie od tego, kto jest naszym dostawcą,

  • składowanie – etap ten polega na umieszczeniu towaru w magazynie w uporządkowany sposób, tak, by możliwie jak najbardziej ułatwić przygotowanie zamówień i wydanie ich dalej, do transportu do klienta,

  • kompletacja zamówień – w trakcie tego przedostatniego etapu z pobranych z magazynu jednostek tworzy się jednostki ładunkowe, czyli kompletuje się zamówienia. Towar ten jest zgodny ze specyfikacją dostarczoną przez klienta i może zostać zapakowany do końcowej wysyłki,

  • faza końcowa, czyli wydanie towaru – to ostatni etap, gdy wydawany towar został zweryfikowany i wszystko się zgadza, zostaje on załadowany do transportu, a następnie wyrusza w podróż do finalnego odbiorcy, czyli klienta.

Jak zoptymalizować koszty związane z prowadzeniem magazynu?

Magazyny do wynajęcia to popularne rozwiązanie, ze względu na duże koszty, jakie generuje posiadanie własnego magazynu. Na wydatki związane z prowadzeniem magazynu składa się bowiem nie tylko zakup maszyn, ale i wdrożenie odpowiedniego systemu IT, który umożliwi optymalne zarządzanie procesami magazynowymi.

Do tego dochodzą również:

  • koszty utrzymania magazynu,

  • koszty związane z poniesionymi stratami,

  • koszty wynagrodzeń dla pracowników obsługujących magazyn.

Generowaniu wysokich kosztów magazynowania na szczęście można zapobiec, między innymi poprzez umiejętne zarządzanie pracownikami. Zoptymalizować wydatki związane z prowadzeniem magazynu można także poprzez:

  • negocjacje z firmą transportową – oczywiście na najlepsze ceny mogą liczyć duże firmy logistyczne,

  • umiejętne pakowanie towarów oraz ich zabezpieczanie – dzięki temu można zminimalizować ryzyko strat finansowych (np. w wyniku popsucia się lub uszkodzenia towarów),

  • zmniejszenie ilości magazynów – lepiej wynajmować taką powierzchnię magazynu, która zostanie optymalnie wykorzystana, niż płacić za wielką halę, która będzie stać do połowy pusta.

UWAGA

Jeśli firma nie jest w stanie samodzielnie wdrożyć systemu WMS w swoim magazynie, warto rozważyć powierzenie towarów firmie logistycznej, która dysponuje nowoczesnymi przestrzeniami magazynowymi i rozwiązaniami IT na miarę XXI wieku. W ten sposób przedsiębiorca zyskuje dostęp do najnowszych technologii, bez ponoszenia dużych wydatków.

Najlepszą opcją, która pozwoli zoptymalizować wydatki związane z prowadzeniem magazynu, jest jednak outsourcing logistyki. Współpraca z zaufaną firmą logistyczną może poskutkować szybkim usprawnieniem łańcucha dostaw w firmie i zwiększeniem sprzedaży. Jest to więc nie wydatek, a inwestycja! Outsourcing logistyki umożliwia zyskać nie tylko cenny czas, ale i także pieniądze oraz dodatkowe zasoby. Dużą zaletą jest możliwość dostosowania obszaru i zakresu usług logistycznych do potrzeb przedsiębiorstwa. Z tego też powodu rozwiązanie to jest zalecane zarówno dla mikrofirm, jak i dla dużych korporacji.

Potrzebujesz pomocy w kwestiach logistycznych? Zaufaj AltMaster!

Coraz więcej przedsiębiorców zleca zadania logistyczne wprawnemu operatorowi logistyki, najczęściej jest to zewnętrzna firma. Dzięki temu można liczyć nie tylko na profesjonalne magazyny do wynajęcia, ale i także kompleksową obsługę i realizację innych zadań logistycznych. Outsourcing logistyki to oszczędność czasu i środków, rozwiązanie to jest także przyjazne dla naturalnego środowiska. Zlecając magazynowanie doświadczonej firmie logistycznej, przyczyniamy się do tego, że przestrzeń magazynowa, a także maszyny i narzędzia, będą optymalnie wykorzystane. Co więcej – wcale nie musimy się tym przejmować, ponieważ zlecamy to zadanie profesjonalistom.

W AltMaster oferujemy naszym klientom kompleksowe wsparcie z zakresu logistyki. Specjalizujemy się w logistyce kontraktowej, wynajmie hal i magazynów, a także składowaniu krótko i długo-terminowym, posiadamy ponad 15 – letnie doświadczenie w branży.

Oferujemy naszym klientom elastyczne rozwiązania, dopasowane do ich potrzeb. Naszym klientom zapewniamy fachowe kompleksowe usługi z zakresu Logistyki Kontraktowej, świadczymy także elastyczne usługi logistyczne dla eCommerce.

Z nami możesz liczyć na

  • cross-docking i obsługę przeładunków z wykorzystaniem nowoczesnych urządzeń,

  • kompleksową usługę co-packingu,

  • realizację zwrotów i reklamacji w e-commerce,

  • produkcję i dostawę materiałów reklamowych typu POS,

  • pełną personalizację usług.

Zapraszamy do kontaktu, by otrzymać pełną ofertę.

Scroll to Top