Logistyka POSM – jak na niej oszczędzić?

on 8 lipca 2019

Jeśli prowadzisz sprzedaż detaliczną w wielu punktach na terenie kraju, z pewnością już zetknąłeś lub niebawem zetkniesz się z hasłem „logistyka POSM”. Zapamiętaj je. Dzięki temu możesz oszczędzić na marketingu, a także zadbać o to, by kampanie promocyjne były skoordynowane.

Czym jest POSM?

Pod skrótem „POSM” kryje się hasło „Point of Sale Marketing”. Czyli marketing w punkcie sprzedaży. Jeśli zajmujesz się handlem detalicznym i swoją działalność prowadzisz także w świecie brick and mortar (czyli w fizycznych, „tradycyjnych” sklepach), z pewnością prowadzisz takie działania. Jeśli posiadasz własne placówki, sprawa jest oczywista. Ale nawet jeśli dystrybuujesz swoje produkty w sieciach sklepów (lub w pojedynczych punktach sprzedaży), prędzej czy póżniej zaczniesz wspierać się tą formą marketingu. Na półkach sklepowych jest tłoczno i każdy chce wyróżnić się z grona konkurentów.

Część działań związanych z marketingiem w punkcie sprzedaży ułatwiła technologia. Sklepy posiadają ekrany, na których udostępniają powierzchnię reklamową. Same też dystrybuują własne materiały promocyjne, gdzie znajduje się miejsce dla sprzedawanych tam produktów. Niemniej stara dobra tektura zostanie z nami jeszcze przez długie lata. Jeśli chcesz się wyróżnić z grona innych marek oferujących podobne produkty, musisz wykazać się kreatywnością. Lub zadbać o obecność we właściwym miejscu.

Marketing w punktach sprzedaży najczęściej związany jest z akcjami promocyjnymi, prowadzonymi sezonowo. Popatrzmy na przykładzie producenta napojów. Latem będzie zabiegać o zwiększoną uwagę konsumentów, przekonując ich, by to wybrali właśnie jego produkty, by się ochłodzić. Kody pod nakrętką, promocje przy zakupie większych ilości… tego wszystkiego często dowiadujemy się z tekturowego standu. Zaś zimą… wszyscy wiemy, co dzieje się zimą. W zasadzie nie ma branży, która byłaby obojętna na promocje związane z Gwiazdką.

Logistyka POSM

I właśnie ten przykład ujawnia prawdziwe znaczenie logistyki POSM. Masz przed sobą kilka tygodni, od których bardzo często wszystko zależy. Materiały powinny pojawić się w punkcie sprzedaży na czas. A dokładnie w wielu punktach sprzedaży w tym samym czasie. Musisz je wyprodukować, przechować, a następnie wysłać do sklepu. Potem trzeba je zdemontować, odebrać i przechowywać przez kolejne miesiące lub zutylizować. Robienie tego w pojedynkę jest męczące i kosztowne.

Świeć przykładem z Altmaster!

Altmaster logistyka oferuje nie tylko odbiór materiałów od producenta, przechowywanie i dalszą dystrybucję. POSmaster jest drukarnią i producentem materiałów POS, dzięki czemu zajmiemy się wszystkimi etapami logistyki POSM – od produkcji, po umieszczenie materiałów w punkcie sprzedaży. Ty musisz tylko zadbać o odpowiedni projekt, My zajmiemy się produkcją i logistyką POSM.

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o tym, co możemy dla Ciebie zrobić, skontaktuj się z nami!

Sprawdź naszą ofertę produkcji POS!

Jan BobulaLogistyka POSM – jak na niej oszczędzić?

Related Posts

Take a look at these posts