Kastomizacja produktu - co to takiego?

Kastomizacja produktu – co to takiego?

on 26 września 2019

Mówi się, że kastomizacja produktu jest kluczem do serc klientów. Co oznacza to pojęcie? Na czym polega kastomizacja? Przeczytaj więcej o tym, dlaczego coraz częściej odchodzi się od produkcji masowej na rzecz niepowtarzalnych produktów!

Kastomizacja produktu – co to takiego?

Zgodnie z encyklopedyczną definicją, możemy przeczytać, że kastomizacja produktu oznacza odejście od produkcji masowej. Jest to modyfikacja produktu, która uwzględnia specyficzne potrzeby klienta. Innymi słowy, jest to wytwarzanie produktów na potrzeby rynku z uwzględnieniem potrzeb indywidualnego klienta, zachowując koszty zbliżone do kosztów tego samego produktu w produkcji masowej.

Kastomizacja produktu – liczą się indywidualności!

Kastomizacja odnosi się do produkcji, która jest zindywidualizowana i została dostosowana do potrzeb określonej grupy docelowej. Takie „szycie na miarę” zaproponowała po raz pierwszy firma Dell, której udało się wdrożyć komputery osobiste skonfigurowane zgodnie z potrzebami klientów.

Inny przykład kastomizacji to produkty takich firm jak Nike czy Adidas. Giganci ze świata obuwia dają swoim klientom możliwość samodzielnego zaprojektowania butów, dzięki czemu mają oni duży wpływ na użyte materiały i wykończenia, a także kolor określonych części buta.

Kastomizacja a personalizacja

Czym się różni kastomizacja od personalizacji produktów? Z kastomizacją mamy do czynienia, gdy przedsiębiorstwo nie zna do końca potrzeb klienta i pozwala mu zadecydować, które parametry produktu go interesują. O personalizacji mówimy, gdy przedsiębiorstwo posiada dużą wiedzę na temat potrzeb klienta i dostosowuje na podstawie tej wiedzy produkt do jego wymagań.

Kastomizacja to nie tylko produkty, to także usługi

Kastomizacja może dotyczyć wielu różnych obszarów, nie tylko samej produkcji, ale i także działalności usługowej. Tak właśnie powstają indywidualne oferty i spersonalizowane przekazy reklamowe. W Alt Master także stawiamy na kastomizację usług, dlatego oferowane przez usługi logistyczne są szyte na miarę potrzeb przedsiębiorców.

Jeśli chcesz usprawnić łańcuch dostaw, poprawić jakość obsługi posprzedażowej, zoptymalizować wydatki w przedsiębiorstwie i zwiększyć szanse swojego biznesu na rozwój, zachęcamy gorąco do kontaktu. Pomożemy Ci w tym, by Twoja firma osiągnęła cenną przewagę konkurencyjną na rynku!

Alicja HudzikKastomizacja produktu – co to takiego?

Related Posts

Take a look at these posts