Elementy łańcucha dostaw, bez których nie ma procesu posprzedażowego

Elementy łańcucha dostaw, bez których nie ma procesu posprzedażowego

on 10 czerwca 2019

Większość firm nie mogłaby poprawnie funkcjonować, gdyby nie sprawny łańcuch dostaw. Jakie są elementy łańcucha dostaw? Co warto o nich wiedzieć? Jak zoptymalizować procesy logistyczne w firmie? Podpowiadamy!

Czym jest łańcuch dostaw?

Łańcuch dostaw to pojęcie, które niezaprzeczalnie kojarzy się z logistyką. Odnosi się ono do sekwencji zdarzeń, które doprowadzają do przemieszczania się dóbr, od ich producenta, przez dystrybutora, do klientów. To cała sieć organizacji zaangażowanych w pracę nad tym, by produkty i usługi trafiały do swoich odbiorców. Jakie są najważniejsze elementy łańcucha dostaw?

Elementy łańcucha dostaw

Trzy główne elementy łańcucha dostaw to firma, która produkuje dane dobra, dostawca, który transportuje te towary dalej i klient, który je nabywa. Pomiędzy tymi trzema jednostkami może się znajdować oczywiście o wiele więcej innych jednostek. Np. sprzedawca, który nabywa dany towar od dystrybutora, który go kupuje od producenta. Albo klient, który nabywa dany towar od innego klienta.

W rozbudowanym łańcuchu dostaw uczestniczy producent surowca, dostawcy II rzędu, dostawcy I rzędu, firma, dystrybutor, sprzedawca, klient, dostawca usług posprzedażowych oraz firma odpowiadająca za utylizację danego produktu.

Jak zoptymalizować łańcuch dostaw?

W branży logistycznej najważniejsze jest doświadczenie, myślenie przestrzenne, zdolności organizacyjne i umiejętność logicznego planowania. Jeśli zależy Ci na tym, by zoptymalizować elementy łańcucha dostaw, warto zlecić to zadanie specjalistom. W Alt Master Logistyka specjalizujemy się w usługach logistycznych dla e-commerce. Wynajmujemy powierzchnie magazynowe, świadczymy usługi magazynowania w imieniu naszych klientów, kompletujemy przesyłki i wysyłamy paczki do klientów. Zadbamy o każdy element Twojego łańcucha dostaw, włącznie z obsługą zwrotów!

Co nas wyróżnia? Przede wszystkim brak kosztów stałych. Rozliczamy się tylko i wyłącznie za zrealizowane operacje. Cała procedura jest bardzo prosta i zaczyna się w momencie, gdy klient składa zamówienie w Twoim sklepie. Informacje na temat tego, co zakupił konsument, trafiają bezpośrednio do naszego systemu magazynowego, gdzie zajmujemy się błyskawicznie kompletowaniem zamówienia. Następnie towar jest pakowany i wysyłany do klienta. Twój sklep dostaje jedynie fakturę zbiorczą za całość usługi, a zamiast przejmować się logistyką i obsługą zamówień, możesz sprzedawać jeszcze szybciej i jeszcze więcej!

 

Alicja HudzikElementy łańcucha dostaw, bez których nie ma procesu posprzedażowego

Related Posts

Take a look at these posts