Budowanie pozytywnego wizerunku firmy - co wspólnego ma z tym logistyka?

Budowanie pozytywnego wizerunku firmy – co wspólnego ma z tym logistyka?

on 13 maja 2019

Budowanie pozytywnego wizerunku firmy na rynku to nie tylko promocja online. Ogromne znaczenie ma jakość obsługi klienta. Aby przebiegała ona sprawnie i była profesjonalna, konieczna jest dobra logistyka. Podpowiadamy, jak ją poprawić!

Budowanie pozytywnego wizerunku firmy – jak to robić?

Wizerunek to całokształt wyobrażeń i odczuć klientów wobec marki. Składa się na niego wiele elementów, począwszy od prezencji w sieci, przez sposób świadczenia usług i komunikację z klientem do kultury organizacyjnej firmy i wartości, jakie promuje. Niebanalne znaczenie w kształtowaniu wizerunku marki ma także obsługa klienta. Im większą uwagę przykładamy do realizacji procesów posprzedażowych, tym większe jest zadowolenie klienta. A im bardziej jest on zadowolony, tym częściej korzysta z naszych usług. Budowanie pozytywnego wizerunku firmy opiera się więc w dużej mierze na wywieraniu dobrego wrażenia poprzez odpowiednią obsługę klienta. Jak ją poprawić?

Budowanie pozytywnego wizerunku firmy – zadbaj o logistykę!

Obsługa klienta jest zazwyczaj kojarzona jedynie z marketingiem, korespondencją via mail oraz rozmowami z klientami przez telefon. Niewiele firm zdaje sobie jednak sprawę z tego, że bardzo ważnym czynnikiem wpływającym na jej jakość jest logistyka. Od tego, jak rozplanujemy łańcuch dostaw oraz jak będzie przebiegała realizacja zamówień, zależy w dużej mierze to, jak będą nas postrzegali klienci.

W obliczu rosnącej popularności sklepów internetowych wzrosło także znaczenie obsługi posprzedażowej. Procesy sprzedaży uległy znacznemu uproszczeniu – klient nie musi osobiście pojawiać się w sklepie ani spędzać godzin na rozmowach ze sprzedawcą. Rzetelnym źródłem informacji o produkcie stały się strony internetowe.

Ponieważ procesy sprzedażowe się rozwinęły i są o wiele szybsze i sprawniejsze, wiele ze sklepów przestało nadążać z realizacją zamówień. Idealnym rozwiązaniem w takiej sytuacji jest outsourcing logistyki, ponieważ rozwiązanie to pozwala zadbać o wysoką jakość, zarówno sprzedaży, jak i procesów posprzedażowych.

Zlecając czynności logistyczne – magazynowanie, pakowanie i wysyłanie towaru zewnętrznej firmie, sprzedawca może skupić się w pełni na swoim zadaniu, czyli na sprzedawaniu. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o tym, jak można poprawić logistykę w e-sklepie, koniecznie przeczytaj nasze inne wpisy. Zapraszamy także do skorzystania z naszych usług. Posiadamy wieloletnie doświadczenie w branży i doskonale wiemy, jak można poprawić funkcjonowanie Twojego e-sklepu!

Alicja HudzikBudowanie pozytywnego wizerunku firmy – co wspólnego ma z tym logistyka?

Related Posts

Take a look at these posts